Translate

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Maç Keyfi

Hafta sonu Pazar günü anneler gününde katılmam gereken bir eğitim olduğundan anneciğim,n kahvaltısını yaparak kutladık gününü.Sonra benim bitmek bilmeyen eğitimim başladı sabahtan akşama kadar.Artık arkadaşlarım bile bitmiyormu  bu eğitimler Simge Yeter! isyanlarını sürekli duyuyorum.
Eve geldiğimde saat 18.00 e geliyordu ki akşam maça arkadaşlarımın geldiğini öğrendim.Hemen mutfağa girip pratik bir şeyler hazırlamak adına önlüğümü taktım.İki saat içinde masam donanmıştı:)
MUHAMMARA
 
 
Özelliği Antepten gelen hakiki biber salçasıdır.Aslında çok basit bir tarifi var.Biber salçası, ekmek içi, zeytinyağ, kimyon, tuz, sarımsak, ceviz içi.Tüm karışımları rondodan geçirin muhammaranın hazır.Yanında lavaşla servis ederseniz şahane:)
 
 
MEKSİKA FASULYELİ ARPA ŞEHRİYELİ SALATA
 
 
Dereotu ve taze soğanı ince ince kıyın.İçine mısır, turşu ekleyin.Diğer taraftan arpa şehriyelerini pilav pişirir gibi pişirin.(ben herzamanki gibi biraz tereyağı kullandım)
Son olarak salata malzemeleri ile arpa şehriyesini karışrıp balzamik salata sosu döküyorsunuz, tadı enfes oluyor.
Afiyet olsun:)
 
 
TAHİNLİ RULOLAR
 
 
Baklavalık yufkadan yapılan kuru bir tatlı.3 kat baklavalık yufkayı açın tezgahınıza üzerine tahin sürüp toz şeker ve fındık içi serpin.Üstüne tek kat baklavalık yufkayı serip rulo seklinde sarın ve verev verev kesin ısıtılmış fırında 150 derecede üstü pembeleşinceye kadar pişirin.Bon Appetit!
 
İRMİK TATLISI
 
 
1 lt süte 10 yemek kaşığı toz şeker ve 10 yemek kaşığı irmik koyup kaynayana kadar karıştırın.Kaynadıktan sonra ateşten alıp biraz tereyağı ekleyin.Ben birazcık da vanilya özütü kullandım.Borcama döküp soğuduktan sonra üstüne fındık ve tarçın sepin,Afiyet olsun:))

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Tatlılara bayılırım harika görünüyorlar.Emeğinize sağlık.

Vaktiniz olursa benim tariflerime de göz atmak istermisiniz?
http://sema-semanngunlugu.blogspot.com/

Tatlı Hikayem dedi ki...

Teşekkür ederim Sema Hanım, hemen blogunuzu ziyaret ediyorum:)