Translate

26 Mayıs 2013 Pazar

Doğum günüm şerefine:)


Geçen Cuma günü doğum günüm vesilesiyle eşimin ofise gönderdiği Bonyfood larla ve yüzümde oluşan kocaman gülümsemeyle eve vardığımda akşamki aile yemeğine odaklandım.Yaptığım herşeyi neredeyse ilk defa denememe rağmen gayet başarılı sonuçlar aldım.Oyuzden sizlere şiddetle tavsiye ediyorum bunları mutlaka deneyin:)
 
Şişlere geçirilmiş tavuklar:)Bir gün öncesinden kuşbaşı doğranmış tavuklarınızı biraz zeytinyağ, soyasosu, karabiber, kırmızı biber, köri ile marine edin.Mangalda kullandığımız tahta çöpşişlerine tavukları domatesleri ve biberleri istediğiniz sıraya göre dizip,yayvan teflon tencerede kısık ateşte pişirin.Kendi yağıyla ve suyu ile tavuklar okadar kısa sürede pişecek ki siz salatanızı yaptığınızda tavuğunuzda hazır olacak.
Bon Appetit!!

Kurutulmuş Patlıcan ve Biber Dolması

Antepten canım arkadaşım Ülfetin gönderdiği paketin içinden bu muhteşem patlıcan,biber ve antep salçası çıkınca benimde bu yemeği yapmam farz oldu:)
Yaklaşık 15-16 adet Patlıcan ve biberleri kaynamış suyun içine atın 2 dakika kadar suda kalsın.(Patlıcana tırnağınız giriyorsa tamam demektir:))
İç harcı için 1 bardak bulgur, 300 gr kıyma, 3 kaşık biber salçası, 1 çay kaşığı sumak, 1 tatlı kaşığı nar ekşisi, 3 adet ince kıyılmış soğan, 3 diş sarımsak, 1 çay kaşığı kırmızı biberi iyice ellerinizle yoğurun ve patlıcanlara doldurun.Önemli olan harcı ağzına kadar doldurmayın1 parmak kadar kalsın.Ayrı bir tavada 2 yemek kaşığı tereyağ, 1 yemek kaşığı salçayı eritin dolmaların üstüne dökün ve en son dolmaların üstünü geçiçek şekilde kaynamış su ekleyin.Kısık ateşte pişirin.
Afiyet olsun:)

Kadayıflı Yufkalı tatlı

Bklava yufkasından yaptığım bu tatlı hem çok basit hemde çok leziz...
3 adet baklava yufkasının üstüne eritilmiş tereyağ sürün, kadayıfı eşit şeklde dağıtın en üste ise çekilmiş fındık serpin.Rulo şeklinde sardığınız yufkaları iki parmak genişliğinde kesin ve borcama dizin.İsteğinize bağlı olarak malzemeyi arttırabilirsiniz.Fırına vermeden önce yufkaların üstüne eritilmiş tereyağ dökün.Elinizi korkak alıştırmayın lakin bu tatlıya tereyağ çok yakışıyor.Fırında 160 derecede üstü kızarana kadar pişirin.Diğer taraftan şerbeti için 5 bardak su, 5 bardak şeker kulanın.Şerbet kıvama gelene kadar kadayıflar pişmiş ve ılımış olacaktır.Dolayısıyla şerbeti sıcak dökün.Ohhh afiyet olsun:)

3 yorum:

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Öncelikle doğum gününüzü en içten dileklerimle kutluyorum. Yeni yaşınızın size sağlık, şans ve mutluluk getirmesini diliyorum.
Bloğunuz hayırlı olsun. Sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim.http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

Tatlı Hikayem dedi ki...

Teşekkür ederim Fatma Hanım güzel dilekleriniz için.Bu aralar bşiraz tembellik yapıyorum ama tekrar dönücem sahnelere:)
Sizi takip etmeye başladım bende,
kendinize iyi bakın:)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Doğum günün kutlu olsun canım...Nice mutlu yıllara....:))
Bloğun hayırlı olsun ben de burdayım artık. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))