Translate

16 Mart 2013 Cumartesi

Alman Pastası:)


Şu anki keyfimi size anlatamam.Yada durun anlatayım:) Şarabımı yudumlarken yapmış olduğum Alman pastamın güzelliğini anında sizlerle paylaşmak istedim.Sonunda başardım, sonunda listeme bir tik atabilirim:)
Sabahleyin uyandığımda gayet korkutucu bir enerjimin ardından Geçen haftadan beri planlayıp yapamadığım Alman Pastasını denemeye karar verdim.Tarif, iki farklı sitenin karması şeklinde diyebilirim.Yani biraz ondan biraz bundan baktım ortaya bu güzellik çıktı.Ben hem çilekli hemde muzlu yaptım ve boyutlarıda pastanelerdekinden bir gıdım daha küçük.Böylece bir oturuşta hem çilekli hemde muzlu yiyebilirsiniz(Aklınız hiçbirinde kalmıcak:)).Şimdi sıara en önemli safhada, bağımsız denetçim kocama 1 çilekli 1 muzlu denemesi yaptıktan sonra suratındaki mutlulukla mest oldum:)
Hiç durmayımn hemen yapın  sakın çatal bıçakla uğraşmayın direk ellerinizle gömülün:)bırakın ağzınız burnunuz krema olsun:)Bu güzellik başka şekilde yenmez:)
Heyyy ben kiminli konuşuyorum acaba kimse var mı?
Bon Appetit!

İÇİNDEKİLER
Hamur için
  • 5 su bardağı un
  • 10 gr maya
  • 2 yumurta
  • 1 tutam tuz
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı mahlep



,
Krema için
  • 4 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya,
  • 1.5 su bardağı şeker
Hamur için un, şeker, tuzu harmanla, ortasını havuz şeklinde aç, içine maya, yumurta, yoğurt, su, süt, mahlep ve tereyağ koy, güzelce yoğur.Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp mayalanmaya bırak.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişir.Fırından çıkarır çıkarmaz firın telinin üstüne koyun ki hamurların altı nemlenmesin.
Krema için yumurta dışında tüm malzemeleri karıştirıp orta ateşte sürekli karıştırın.Diğer yandan yumurta sarılarına biraz sütlü karışımı koyup ısısı ayarlanmalı.Yumurtaları yavaşça ve çok hızlı karıştırarak sütlü karışıma ekleyin.Kaynayana kadar karıştırın ve soğumaya bırakın.
Sırada hamurla kremayı buluşturmada:)Arasına istediğinizi koyabilirsiniz ben muz ve çilek kullandım.Kremayı bol bol koyun koyun ki yiyen kişinin ağzı burnu krema olsun:)
Bon Appetit:)

Hiç yorum yok: